STICKY

Fii realist și consistent cu dieta ta

Să te apuci de o dietă sau să începi un stil de viață sănătos nu este la fel de dificil cum este să te mentii motivat pe termen lung. Poftele, schimbările de dispoziție, dezechilibrul hormonal, stresul și oboseala te pot îngreuna să rămâi consecvent cu dieta ta.

Câteva sfaturi pentru a rămâne consecvent cu o dietă

1. Cunoaște-ți corpul: încearcă să înțelegi cum funcționează, învață să faci diferența între foame, poftă, sete, oboseală si plictiseală.

2. Respectă-ți corpul: aversiunile, antipatiile și aprecierile alimentare sunt obișnuite pentrunoi toți; suntem norocoși să avem la dispoziție atâtea opțiuni alimentare. Mănâncă ceea ce îți place, dar alege sănătos.

3. Moderația este cheia: o dietă echilibrată este o combinație a tuturor grupelor alimentare sănătoase din masa ta pe parcursul întregii zile. Pe parcursul unei zile, ar trebui să consumi: proteine, carbohidrați complecsi și grăsimi sănătoase.

4. Cunoaște-ți farfuria: analizează ce ai în farfuria ta și încearcă să ai o varietate de alimente: legume/vegetale verzi, proteine (ex carne sau pește), carbohidrati complecsi (ex orez brun sau hriscă).

5. Citește etichetele: concentrează-te pe calitate și nutrienti. Alege alimentele în starea lor naturală, neprocesate, renuntă la ‘caloriile goale’( sucuri, băuturi răcoritoare, fast-food, dulciuri, patiserie). Învață să studiezi etichetele alimentelor si evită să consumi orice aliment care are o listă lungă de ingrediente.

6. Mănâncă cinci culori pe zi: Mănâncă o combinație de fructe și legume. Țintește-te să ai cinci culori pe zi. Este o modalitate eficientă de a satisface cerințele nutritive ale organismului.

7. Alege alimentele de sezon: nu căuta acele legume și fructe fanteziste care au fost cândva etichetate sănătoase de către un prieten. Fii practic, mănâncă fructe și legume disponibile in sezonul în care te afli. Evită legumele depozitate la rece. Corpul nostru se adaptează, de asemenea, pe măsură ce condițiile de mediu se schimbă. Natura a fost deja amabilă să producă recolta potrivită în sezonul potrivit. Deci, mănâncă ce este disponibil în sezon pe piață.

8. Hidratare: Hidratarea este cel mai important factor care este adesea ignorat în timpul treburilor zilei. Asigura-te că ai o sticlă cu apă la tine oriunde mergi. Poti adăuga frunze de mentă sau castraveți în recipientul de apă. Te poate face să te simți reîmprospătat.

9. Evita suplimentele artificiale și medicamentele dacă nu sunt prescrise de un specialist: aminteste-ți ultima dată când ai avut un caz de reflux, s-ar putea să fie rezultatul acelui shake de proteine ​​de care ai fost dependent în locul întregii mese. Dacă ai probleme cu constipația, probabil nu consumi destule fibre și vegetale pe parcursul zilei.

10. Fă-ți o listă de cumpărături: nu cumpăra alimente nesănătoase și astfel nu vei mânca nesănătos. Dă-i drumul tentației de a cumpăra acea ciocolată sau acele sucuri bogate în calorii; dacă nu vor fi disponibile acasă, nu le vei consuma.

11. Fii realist cu tine. Nu îți propune țeluri prea înalte și nu începe o dietă foarte strictă, ca mai apoi să te lași după 2 săptămâni. Este în regulă ca, din când în când, să țti faci o poftă, atâta timp cât în rest te ții de plan și ai rezultate bune pe termen lung.

12. Incearcă să faci mișcare într-un mod în care să îți placă: schimbarea jocului minții este direct legată de corpul sănătos și sufletul sănătos. Fă exerciții fizice și începe cu lucruri simple, cum ar fi mersul pe jos, mersul pe bicicleta, innotul, etc. Nu trebuie să începi cu un abonament de 6 luni la sală.

13. Nu fi jenat să ceri ajutorul specialistului daca simți ca nu faci față. Uneori ai nevoie de cineva obiectiv care să te pună pe cale, să te facă conștient de greșelile tale și căruia să ii dai ‘socoteală’.

Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l și prietenilor tăi!

Write a comment