Top 11 alimente pentru sistemul nervos central

Dacă simți că nu te poți concentra și ai o gândire „greoaie” (brain fog) , nu îți aduci aminte anumite detalii (ce ai făcut ieri, unde ai pus cheile), înseamnă că e timpul să iei atitudine și să faci ceva în privința aceasta! Află care sunt alimentele care ajută la funcționarea optimă a sistemului nervos central:

  1. Apa

Organismul uman este constituit din apă în proporție de 70%, iar sistemul nervos central are nevoie să fie hidratat. Creierul are un procent de doar 2% apă, dar ca săă îți susțină acest procent, are nevoie de 20% din nutrienții pe care îi consumi!

  1. Avocado

Acesta conține grăsimi bune de tip omega-3, care sunt sursă de energie pentru sistemul nervos central, ajută la reglarea emoțiilor și a stării generale.

  1. Afine

Afinele conțin antociani (substanțe antioxidante și antiinflamatoare), care încetinesc procesul de îmbătrânire a celulelor sistemului nervos central, prevenind bolile neurodegenerative (ex. Parkinson).

  1. Ulei de cocos

Acizii grași din cocos s-au dovedit benefici mai ales în prevenția bolii Alzheimer.

  1. Vegetale cu frunze verzi

Acestea conțin o cantitate mare de folați (ex salată verde, spanac), cu rol în susținerea funcției cognitive, a unei stări emoționale echilibrate și previne depresia.

  1. Ouă

Sunt o mulțime de motive pentru care acestea sunt bune pentru sistemul nervos central: conțin acizi grași, vitamine B6 și B 12, folați, colină, care ajută la memorie și la funcția cognitivă.

  1. Brocoli

Acesta conține vitamina K și o mulțime de antioxidanți care previn îmbătrânirea și pierderea memoriei.

  1. Somon

Acizii grași de tip omega-3 din somon (și sardine) ajută la funcția cognitivă a sistemului nervos central.

  1. Turmeric

Turmericul are proprietăți antiinflamatoare uimitoare. Ingredientul minune din turmeric se numește Cucurmină și ajută la îmbunătățirea memoriei, prevenția depresiei și ajută la formarea și creșterea celulelor noi din sistemul nervos central.

  1. Nuci

Nucile îmbunătățesc funcția cognitivă, memoria și încetinesc îmbătrânirea, datorită conținutului de omega-3.

  1. Ciocolată neagră

Consumă ciocolată neagră pentru a-ți crește capacitatea de concentrare și starea emoțională! Aceasta ajută de asemenea la menținerea funcției papilelor gustative și la circulația sangvină de la nivelul sistemului nervos central.

 

Write a comment