secrete-pentru-a-duce-o-viata-mai-lunga

Secrete pentru a duce o viață mai lungă

1. Protejează-ți ADN-ul: pe măsură ce îmbătrânim, capetele cromozomilor devind mai scurte, lucru care ne face să trăim mai puțîn. Un stil de viață sănătos și activitatea fizică determină creșterea cantității unei enzime care  încetinește acest proces.

2. Oamenii perseverenți, atenți la detalii și care sunt centrați pe obiective trăiesc mai mult, deoarece au tendința de a avea  grijă mai mare de sănătatea lor, de a avea relații mai sănătoase cu cei din jur și au cariere mai bune. Cei care știu pentru ce trăiesc au un risc mai mic de a dezvoltă Alzheimer.

3. Fă-ți prieteni! Studiile arată că oamenii care au prieteni și o viață socială activă trăiesc mai mult decât cei care sunt singuratici. De menționat faptul că prietenii au un impact major asupra stilului nostru de viață, de aceea trebuie aleși înțelept.

4. Lasă-te de fumat! Un studiu britanic a demonstrat că cei care se lasă de fumat la vârstă de 30 de ani trăiesc mai mult cu 10 ani.

5. Odihnește-te corespunzător! Cei care dorm la prânz/în timpul zilei s-au dovedit a avea un risc cu 37% mai mic de a muri din caza bolilor cardiovasculare, deoarece somnul scade nivelul hormonilor de stres. 7-8 ore de somn pe noapte scade riscul de a dezvolta boli metabolice și/sau psihice.

6. Mănâncă în stil mediteranean: multe fructe, legume, cereale integrale, ulei de măsline și pește. Acest stil de alimentație scade riscul pentru sindromul metabolic.

7. Mănâncă multe verdețuri și nu mânca tot din farfurie!

8. Oamenii căsătoriți trăiesc mai mult decât cei singuri, datorită suportuluil emoțional, social și economic oferite de către partener.

9. Dă jos câteva kilograme! Acest lucru te va ajută să scazi riscul pentru a dezvolta diabet, boli cardiovasculare (în special dă jos din grăsimea abdominală!).

10. Fă mișcare! Studiile arată că oamenii care fac mișcare în mod constant trăiesc mai mult decât cei sedentari, deoarece au un risc mult mai mic de a dezvoltă boli metabolice, depresie, și chiar unele tipuri de cancer.

11. Alcool în moderație! Bolile cardiovasculare s-au dovedit a fi mai puțin frecvente la cei care beau în moderație comparativ cu cei care nu beau deloc.

12. Fii ‘spiritual’! Oamenii care cred în ceva și urmează anumite principii în viață trăiesc mai mult și au o imunitate mai bună.

13. Iartă! Cei care iartă și nu țin supărarea au o stare de sănătate mai bună. Mania sau supărarea ‘cronică’ este asociată cu boli cardiovasculare și ale plămânilor. Iertarea scade tensiunea arterială și nivelul de anxietate.

14. Folosește centura de siguranță și alte măsuri de protecție! Accidentele sunt pe locul 5 în topul cauzelor de mortalitate.

15. Controlează-ți nivelul de stres din viața ta!

Poți avea grijă de sănătatea ta în atâtea feluri! Începe acum!

“ Sănătatea este o convenţie între tine şi corpul tău

Terri Guillemets

Write a comment