cum-scapam-de-grasimea-abdominala

Cum scăpăm de grăsimea abdominală?

Grăsimea abdominală sau grăsimea viscerală reprezintă grăsimea care se află pe organele abdominale (ficat și pancreas în special). Aceasta duce în timp la dezvoltarea rezistenței la insulină, diabet zaharat de tip ÎI,  boli cardiovasculare și este uneori chiar asociată cu anumite tipuri de cancer. Grăsimea abdominală produce câțiva hormoni pro-inflamatorii (ÎL-6, ÎL-1β, PĂI-I and TNF-α), care favorizează instalarea bolilor cronice.

Ce putem face pentru a scăpa de grăsimea viscerală?

1. Încearcă o dietă hipo-glucidica (low-carb). Renunță la pâine, paste, orez, cartofi, dulciuri, patiserie. Consumă în schimb fructe, legume proaspete și proteine (ouă, brânză, lapte, iaurt, carne și peste).

2. Exercițiile de tip cardio– care te fac să transpiri ( mers alert, alergat, alergat pe bandă, bicicletă) sunt foarte eficiente.

3. Consumă multe fibre solubile– scad apetitul. Mănâncă zilnic cel puțin unul din următoarele alimente: semințe de în/susan/dovleac, leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut), mere, portocale, morcovi, pere, căpșuni, sfeclă, piersici, ovăz.

4. Consumă mai multe proteine– peste, carne, ouă, lactate, leguminoase (fasole, mazăre, soia, năut), oleaginoase (semințe, alune, fistic- neprajite și fără sare). Proteinele “cresc” metabolismul și scad hormonii de foame (te ajută să te simți satul).

5. Renunță complet la zahăr (dulciuri, ciocolată, patiserie, alimente procesate, dulciuri carbogazoase, îndulcitori). Fructoza se depune sub formă de grăsime pe zona abdominală!

6. Odihnește-te corespunzător– încearcă să dormi între 7 și 9 ore/noapte. Studiile spun că lipsa somnului este direct proporțională cu grăsimea viscerală.

7. Evită acizii grași trans (grăsimi artificale care se adaugă în alimentele procesate ca margarină, chipsuri, biscuiți, patiserie, alimente fast-food).

8. Consumă alimente cu probiotice (alimente fermentate- iaurturi, murături, tofu) sau un supliment probiotic. Ele au rol în reducerea absorbției grăsimilor în intestin și cresc nivelul hormonului de sațietate (GLP-1).

9. Practică postul– cea mai bună metodă de a scapă de grăsimea viscerală! Nu mânca nimic pentru 24 de h  (1-2 zile pe săptămâna), ci doar lichide (apă, ceai, cafea). În acest fel organismul își va lua energia din grăsimea abdominală pe care o va converti în glucoză, și nu din hrană pe care i-o dai.

Write a comment