ce-sa-mananc-daca-ma-simt-balonat

Ce să mănânc dacă mă simt balonat?

Te confrunți cu unul dintre următoarele simptome?

  • Te simţi balonat şi umflat mai tot timpul, în special după ce mănânci
  • Ai gaze şi meteorisme
  • Ai tulburare de tranzit (constipaţie/diaree) aparent fără nici o cauză sau explicaţie
  • Ai tulburare de tranzit (constipaţie/diaree) aparent fără nici o cauză sau explicaţie
  • Nu suporţi sau nu tolerezi anumite alimente?

Există speranță cu ajutorul unei diete speciale, care se numește FODMAP.

FODMAP este acronimul de la Fermantable, Oligo-, Di-, Mono- saccharides And Polyols. Acestea sunt componente alimentare, unele zaharuri si unele fibre, care fie:

  • nu sunt digerate si absorbite complet la nivelul tractului gastrointestinal
  • sunt osmotice (atrag apa ca un burete în interiorul intestinului)
  • fermentează sub acțiunea florei bacteriene de la nivelul intestinului gros.

Aceste mecanisme duc la creșterea apei și a gazelor în tractul gastrointestinal, la distensie, schimbări de motilitate, balonare, disconfort, flatulență.

Dieta FODMAP se ține pentru o perioadă de 2 săptămâni – 1 lună, până la retrocedarea simptomelor, după care se continuă cu un alt tip de dietă.

Se vor exclude următoarele alimente:

  • lactatele (lapte, iaurt),
  • glutenul (făinoase, pâine, aluaturi, patiserie),
  • fructele și legumele care fermentează (Mere, Pere, Prune, Nectarine, Pepene roșu, Struguri, Ceapă, Praz, Usturoi, Sparanghel, Sfeclă, Brocoli, Castravete, Fenicul, Varză, Anghinare, Ardei gras, Conopidă, Ciuperci, Porumb, Fasole, Linte, Soia, Fistic, Mazăre, Nucă Caju),
  • zaharurile (dulciuri, sucuri carbogazoase, îndulcitori).

Write a comment